چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 8 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
ما می‌توانیم دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۰:۴۴

چسب گیاهی راه حل مخترع ایرانی برای معضل گردوغبار

ایران دریلینگ: مخترع ایرانی از ساخت نوعی چسب با پایه گیاهی به عنوان جایگزین مالچ نفتی برای حل معضل گردوغبار شهری خبر داد. به گزارش ایران دریلینگ و به‌ نقل ازایرنا، خلیل نظری گفت: ماده یادشده چسبی با پایه گیاهی (به اسم اختصاری HL) مناسب حل معضل ریزگردهای شهری و جایگزینی برای مالچ نفتی و حل بحران گرد و غبار و ریزگردهای شهری به شمار ‌‌می‌آید. وی افزود: امروزه برای مقابله با پدیده هجوم ریزگرد از روش پاشیدن مالچ نفتی روی اراضی مستعد گرد و غبارزایی استفاده ‌‌می‌شود. مالچ نفتی ماده‌ای است که از پسماند‌های نفت خام در برج تقطیر پالایشگاه‌ها به دست می‌آید. نظری ادامه داد: این ماده به صورت لایه نازک و قابل انعطاف روی تپه‌های ماسه‌ای پاشیده شده و موجب تثبیت موقت این تپه‌ها می‌شود. اما مالچ نفتی علاوه بر این که گران و باارزش است، زمین را سیاه ‌‌می‌کند، بدبو است و حرارت منطقه را بالا ‌‌می‌برد و باعث ‌‌می‌شود بادهای آن منطقه گرم و بدبو باشد. همچنین باعث نابودی موجودات و گیاهان و تخریب شدید محیط زیست ‌‌می‌شود.

این کارشناس شیمی تاکید کرد: اما ماده اختراعی حاضر یک ماده جدید گیاهی جایگزین مالچ نفتی برای پاشیدن روی اراضی شن خیز و حل معضل گرد و غبار و شن‌‌های روان شهرهاست که بر پایه مواد کاملا گیاهی ساخته و فراوری و در تمام انواع خاک و شن‌‌ها در تونل باد شده و نتیجه مطلوب داشته است. وی افزود: این اختراع در رویداد علمی اینپکس 2017/INPEX، توانست مدال افتخار/ Merit Award را کسب کند. به گفته نظری، استفاده از ماده جدید به عنوان جایگزین مالچ نفتی برای مقابله با پدیده ریزگردها این مزایا را دارد؛ گیاهی بوده و کاملا سازگار با محیط زیست، قیمت آن از مالچ نفت ارزان تر، در برابر باد و شرایط جوی و UV مقاوم، در هنگام پاشیدن خنک بوده به حشرات و موجودات زنده محیط آسیب نمی‌رساند، بی بو و بی رنگ است، آب‌‌های زیرزمینی را آلوده نمی کند و اشتعال پذیر نیست.

به گزارش ایران دریلینگ، رویداد علمی اینپکس (INPEX (Invention and New Product Exposition بزرگ ترین نمایشگاه اختراعات است که هر ساله در ماه ژوئن (خرداد/تیر) توسط گروه اینونت هلپ /Inventhelp در شهر پیتزبورگ ایالت پنسیلوانیای آمریکا برگزار ‌‌می‌شود. در این نمایشگاه اختراعات که امسال 13 تا 15 ژوئن (23 تا 25 خرداد) برگزار شد، همچنین رقابت بین مخترعان در دو سطح ملی و بین المللی، برگزاری سمینار و کارگاه‌‌های آموزشی برای تجار حاضر و مخترعان نیز صورت ‌‌می‌گیرد.



  کد خبر : 1961
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :